Lepší spánok s CBD
Lepší spánok
2021-11-27 11:26:36

Lepší spánok s CBD

Mnoho ľudí považuje CBD za užitočný nástroj pri liečbe porúch spánku, ako je nespavosť, nedostatočný spánok a syndróm nepokojných nôh. Poruchy spánku sú zmeny spôsobov spánku alebo návykov, ktoré negatívne ovplyvňujú zdravie. Poruchy spánku sú prekvapivo časté a napríklad v Spojených štátoch postihujú 50 - 70 miliónov dospelých. Väčšina lekárov bohužiaľ predpisuje skôr lieky na potieranie porúch spánku, než aby sa snažili o zvládnutie poruchy prirodzenou cestou.

Pri dlhodobom užívaní prípravkov ako sú prášky na spanie a lieky na alergie / prechladnutie, sa vytvárajú nezdravé návyky a tiež vyvolávajú negatívne vedľajšie účinky. Vaše telo si vyvíja psychickú závislosť na sedatívne drogy a ich použitia vo vás v dopoludňajších hodinách často zanechá pocit vratkých nôh a to aj po celých 8 hodinách spánku. Dobrou správou je, že prírodné liečivá odvodené z rastlín, ako je CBD, pomohli tisícom užívateľov vylúčiť farmaceutické prípravky na spanie. Okrem zmien v životnom štýle, ktoré napomáhajú lepšiemu nočnému spánku, užitie CBD oleja pred spaním vám pomôže dosiahnuť pokojný nočný spánok - prirodzene.

Predstavte si, že sa ráno prebudíte oddýchnutí a plní energie - žiadna zvyšková malátnosť alebo nesústredenosť. Aby sme pochopili, ako CBD pomáha modulovať spánok, obrátili sme sa na rad lekárskych štúdií, ktoré boli vykonané za posledných desať rokov. Tieto štúdie hodnotili zdravotnú účinnosť CBD pri liečbe tých, ktorí trpia rôznymi typmi porúch spánku. Výsledky štúdií sa zaoberáme nižšie.

Zaujímavosťou ohľadom CBD a spánku je to, že v malých až stredne veľkých dávkach je CBD mierne povzbudivé - stimuluje rovnaké receptory ako kofeín. Avšak niektorí z pacientov s nespavosťou hlásili, že konzumácia CBD oleja (vo forme tinktúry alebo extraktu) niekoľko hodín pred spaním vedie k skvelému nočnému spánku. Tak prečo sú neoficiálne výsledky v rozpore s hlásenými lekárskymi štúdiami?

Výskum konope a spánku je v plienkach a zatiaľ priniesol zmiešané výsledky. Ale je v tom oveľa viac než len to. Príčinou mnohých porúch spánku je v skutočnosti ďalší problém, ako je úzkosť, stres alebo chronická bolesť - a CBD pomáha všetky tieto stavy zvládať. Kým CBD nemusí byť inherentne sedatívne, bojuje proti základnému stavu, ktorý je príčinou mnohých porúch spánku.

Výsledky štúdií: 

Štúdia z roku 2016 hodnotila účinky CBD na 10 ročnú dievčinu s pediatrickou úzkosťou a posttraumatickou stresovou poruchou. "Farmaceutické lieky poskytli čiastočnú úľavu, ale výsledky neboli dlhodobé a dostavili sa závažné vedľajšie účinky. Štúdia s CBD olejom viedla k trvalému poklesu pri úzkosti a stálemu zlepšeniu kvality a kvantity spánku pacienta. CBD olej, čoraz obľúbenejší pri liečbe problémov s úzkosťou a spánkom, je zdokumentovaný ako účinná alternatíva k oficiálnym liekom. Táto prípadová štúdia u mladej dievčiny s posttraumatickou stresovou poruchou poskytuje klinické dáta, ktoré podporujú používanie CBD oleje ako bezpečnej liečby pre zníženie úzkosti a zlepšenie spánku. "

Viac informácií si môžete prečítať na stránke: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27768570

V roku 2017 vzájomné hodnotenie existujúcich štúdií týkajúcich sa kanabinoidov a spánku dospelo k záveru, že "CBD môže byť sľubnou cestou pre pacientov trpiacich poruchou spánku REM a potláčať nadmernú dennú ospalosť ..."

Viac informácií si môžete prečítať na stránke: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11920-017-0775-9

 

Odporúčaný režim užívania CBD pre liečbu spánkových porúch

Pri stanovovaní režimu užívania CBD pre akýkoľvek typ ťažkostí (ako je aj spánková porucha) je dôležité si uvedomiť, že CBD by malo byť pre dosiahnutie maximálnej účinnosti používané pravidelne. Tiež je vhodné pochopiť, či je stav, ako úzkosť, PTSD alebo bolesť tou základnou príčinou spánkovej poruchy. Odporúčaný režim sa bude mierne líšiť aj podľa toho, akým typom spánkové poruchy trpíte - tzn. tí, ktorí trpia nespavosťou, musí CBD užívať v inú dennú dobu, než tí, ktorí trpia nadmernou únavou.

Denná starostlivosť

Na zvládnutie spánkových porúch môže pomôcť denne užívať celospektrálny CBD olej vo forme tinktúr alebo gélových kapsúl. Prísady v oboch produktoch sú rovnaké; jediný rozdiel medzi nimi je ich forma a spôsob užívania - tabletky vs. sublingválne tinktúry. Doba, kedy by ste mali CBD užiť, sa bude líšiť podľa vašej špecifickej spánkovej poruchy. To znamená, že pacienti s nespavosťou by ho mali užiť niekoľko hodín pred spaním do postele, kdežto tí, ktorí trpia nadmernou únavou, by ho mali užiť ráno po prebudení.

Tím, ktorí trpia úzkosťou, môže pomôcť začať s 5 - 10 mg CBD denne. Pokiaľ pri tejto dávke pacient nepocíti úľavu, odporúčame zvyšovať dávku o 5 - 10 mg, až kým sa nedosiahne požadovaný účinok. Ak sú kapsule vopred naplnené 25 mg CBD, nestane sa nič zlého, ak začnete s nimi, pretože s CBD sa nedá predávkovať a neexistujú ani žiadne vážne vedľajšie účinky. Tieto produkty poskytujú niekoľko hodín trvajúci úľavu - veľa ľudí zaznamená, že im poskytujú úľavu trvajúcu dokonca po celý deň, alebo noc! Jedna vec, ktorú treba mať u konzumovaných výrobkov obsahujúcich CBD na pamäti, je oneskorený čas nástupu - môže trvať až 90 minút, než sa dostaví plný účinok tinktúry alebo kapsúl.

Pre dosiahnutie okamžitých výsledkov pri boji so spánkovými poruchami môže pomôcť CBD výťažok vaporizovať. Výhodou je, že úľavu možno zaznamenať takmer okamžite. Izolované CBD je z 99% čisté CBD a poskytuje vlnu úľavy, ktorú možno cítiť po celom tele.

 

Všetky informácie uvedené na tejto webovej stránke, ako aj informácie, ktoré sú prostredníctvom tejto webovej stránky poskytované, slúži len na vzdelávacie účely. Žiadna z informácií tu uvedených nie je určená ako náhrada lekárskej diagnózy a nemožno takúto informáciu považovať za lekársku radu či odporúčanú liečbu. Táto webová stránka nepodporuje, neschvaľuje ani neobhajuje dovolené či nedovolené užívanie omamných alebo psychotropných látok či páchanie inej nezákonnej činnosti. Ďalšie informácie nájdete v našom Vyhlásení o zodpovednosti